Dinsdagavond 12 maart 2024

Waarheen met ons Waterlandse landschap

Naar aanleiding van haar vijftig jarig bestaan organiseert Stichting Behoud Waterland een bijeenkomst in de Broeker kerk op dinsdagavond 12 maart a.s., 20.00 – 22.00u.

Het belooft een interessante bijeenkomst te worden, waarbij wordt ingegaan op de vraag hoe ons Waterlandse landschap zich de afgelopen decennia heeft ontwikkeld en hoe het er in de toekomst waarschijnlijk uit zal gaan zien. Wat willen we behouden en wat moeten we daarvoor doen en laten? U zult worden verrast en kunt zich in ieder geval verheugen op bijdragen van topsprekers onder wie Berno Strootman en Tommy Wieringa. Zie verder de uitnodiging.

Aanmelding

U kunt zich gratis aanmelden voor deze bijeenkomst via het e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Waar

De bijeenkomst vindt plaats in de Broeker kerk, Kerkplein 13, 1151 AK Broek in Waterland.

Reizen

Broek in Waterland is goed te bereiken met de bus, raadpleeg daarvoor de website van 9292OV. Vanaf de bushalte loopt u eenvoudig in vijf minuten door de Dorpsstraat langs het Havenrak naar het Kerkplein.

Als u met de auto komt dan is het belangrijk om te weten dat u niet bij de kerk kunt parkeren. Als u Broek-Noord inrijdt dan ziet u na ongeveer 100 meter aan uw linkerhand parkeerterrein Nieuwland. Vanaf daar is het ongeveer vijf minuten lopen naar de kerk. Bij drukte is het parkeerterrein echter snel vol. U kunt dan ook ergens anders in het dorp een parkeerplek zoeken. Carpoolen is ook een goede optie.

Toegankelijkheid

Uiteraard is het mogelijk mensen die slecht ter been zijn met de auto brengen tot bij de ingang van de kerk en na afloop weer af te halen.  De kerk is toegankelijk voor mensen met een rolstoel. Voor slechthorenden is er een ringleiding beschikbaar.

Programma

U bent welkom vanaf 19.30u, koffie en thee staan klaar. Het programma begint om 20.00u en duurt tot 22.00u. Na afloop is er gelegenheid nog even met elkaar bij te praten en wat te drinken met een hapje erbij.

Gratis

De avond is gratis (m.u.v. de drankjes na afloop). Uiteraard zijn wij blij met iedere donatie. Dat kunt u doen via deze link. Daarmee voelen wij ons gesteund in ons werk en helpt u om samen ons Waterlandse landschap en de natuur te beschermen.