Agenda

Woensdag 27 november WaterlandBeraad: Purmerend de hoofdstad van regio Waterland!?

Vervult Purmerend een onmisbare rol in uw leven? Is zij uw geliefde woonplaats of wil u er graag wonen. Vindt u het prettig om er te winkelen of gaat u er graag een drankje drinken in de binnenstad? Kunt u niet zonder Purmerend vanwege haar medische, culturele, sportieve en educatieve voorzieningen? Of heeft u niks met Purmerend en heeft u er weinig te zoeken?

Is Purmerend de hoofdstad van de regio Waterland? Het WaterlandBeraad van 27 november gaat over de centrumfunctie van Purmerend in de regio. Ter sprake komt op welke gebieden Purmerend een centrumfunctie wel en niet vervult, hoe wenselijk die functie is en hoe de centrumfunctie worden versterkt.

De discussie wordt ingeleid door architect-stedenbouwkundige SJOERD SOETERS. Hij zal ingaan op de aantrekkelijkheid van de Purmerendse binnenstad en hoe deze vergroot kan worden. Soeters is de ontwerper van het succesvolle nieuwe stadshart van Zaandam.

Daarna krijgen twee politici de gelegenheid kort hun visie uiteen te zetten en te reageren op Soeters. De eerste is MARIO HEGGER, de politiek leider van de Stadspartij en wethouder in Purmerend. Hoe ziet hij de rol van zijn stad in de regio? De tweede is BAS TEN HAVE, D66-wethouder in buurgemeente Waterland. Wat vindt hij van de woningbouwambities van Purmerend?

Hierna is uitvoerig gelegenheid voor de aanwezigen in de zaal om met de drie sprkeres en met elkaar in discussie te gaan.

Het WaterlandBeraad over de centrumfunctie van Purmerend vindt plaats op woensdagavond 27 november in het Weeshuis in Monnickendam (Weezenland 16). De avond begint om 20.00 uur en eindigt om 22.00 uur. De toegang is gratis. Iedereen is van harte welkom.