Zaterdag 28 september: Excursie in het veen bij Hobrede

Zaterdagmorgen 28 september gaan we wandelen in de veenweiden van Hobrede. Natuurgids Inga Tessel zal ons vertellen over het veen en de bodemdaling aldaar. Wanneer is een veenbodem gezond? Waarom zakt het veen? Deze vragen worden al lopende beantwoord. Natuurlijk laat Inga ons ook zien wat er op dat moment in de natuur allemaal te beleven valt. Iedereen is van harte uitgenodigd om aan deze excursie mee te doen.

Zaterdagmorgen om 10.00 uur verzamelen we op de biologische boerderij van de familie Wennekers, Hobrede 16, Hobrede. Daar beginnen we met koffie, thee en taart, terwijl de boer iets vertelt over zijn bedrijf. Daarna gaan we lopen. De excursie is rond 12.30 uur afgelopen. Deelname is gratis. U kunt zich opgeven voor de excursie door een mail te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Deze excursie was eerder aangekondigd voor 15 jl, maar is toen vanwege te veel regen&wind uitgesteld. We hopen dat het weer nu wel meewerkt!